
Največje napake v digitalnem prikaznem (display) oglaševanju!
Avtor: Urša Podobnik
Vem da se nam vedno mudi in da kampanje urejamo pet pred dvanajsto, vendar se nam kljub vsemu, izplača, da si vzamemo kakšno uro več in stvari postavimo tako, da bomo na koncu želi dobre rezultate. Preberite si, katere napake so pogoste, ko lansiramo digitalno display kampanjo (ki so na koncu, ko potegnemo črto, precej drage).
1. Ne postavimo si cilja, kaj želimo doseči
Če ne vemo, kaj želimo doseči, potem je kampanja seveda obsojena na propad. Brez cilja je vsak dosežek lahko dober, ali pa vsak dosežek slab. Če vemo kam želimo priti bomo delali v smeri, da tja tudi pridemo.
2. Ne targetiramo
Najprej kaj sploh pomeni targetiranje. Gre za ciljanje uporabnikov, ki smo jih določili kot naša ciljna skupina. Obstaja več načinov targetiranja, od targetiranja glede na vsebino spletnega mesta, glede na ključne besede, ki se pojavljajo na spletnem mestu, glede na spol in starost uporabnikov. Obstaja še več možnosti targetiranja, to je šele začetek. Ko testiramo različne targeting variante se sproti učimo, kaj je najbolje za posamezno kampanjo. Bolj ko usmerimo oglaševanje na našo ciljno skupino, večja je verjetnost za dobre rezultate (predpogoj seveda je, da je ciljna skupina dobro postavljena).
3. Ne spremljamo uspešnosti kampanj
Ko je kampanja zunaj, spremljajmo njeno uspešnost! Samo tiste kampanje, pri katerih lahko sledimo rezultatom, lahko ocenimo kako uspešne so. Poskrbimo torej, da bo vsaka kampanja sledljiva. Vendar kaj bomo merili? To je odvisno od cilja, ki smo ga postavili na začetku. Lahko gre za engagement (npr. branding kampanje), lead generation, neposredno prodajo in podobno.
4. Ne optimiziramo
Medtem ko spremljamo / analiziramo uspešnost posamezne kampanje, bomo naleteli na mnogo vprašanj (na primer samo nekaj enostavnih primerov: Zakaj uporabniki ne klikajo v takšni meri, kot bi si želeli? Zakaj tako hitro izstopijo iz spletnega mesta, kamor jih pripeljemo? Zakaj slabo konvertirajo (in pod-vprašanje: Kje se jim na tej poti zatika?)). Ko najdemo odgovore na ta vprašanja, lahko kampanjo popravimo. Tukaj gre za proces, ponavadi nikoli ne uspe kampanje popraviti v enem zamahu, gre za popravke v celi verigi. Od kreative (med različnimi kreativami so lahko ogromne razlike), CTA-ja (ali sploh obstaja, ali uporabniki vedo, kako se morajo odzvati), pristajalne strani, do targetinga, virov na katerih oglašujemo (nekatera spletna mesta nam bodo pripeljala boljše uporabnike, druga slabše). Takoj, ko pridemo do pojasnila, kaj ne deluje najbolje, lahko zadevo popravimo!
5. Ne uporabljamo AB testov
AB testi gredo z roko v roki z optimizacijo. Optimizacije se lahko lotimo tako, da (če najbolj poenostavimo) lansiramo 2 različna oglasa, potem pa primerjamo, kateri je bolj uspešen. Ustavimo manj uspešni oglas in prejšnjemu zmagovalcu ob bok postavimo nov oglas. In tako naprej. Seveda je pomembno, da spremljamo celo verigo (interakcija z oglasom, kliki (delež uporabnikov, ki naredi klik) ter celotnem lijak (ali pa engagement) na spletnem mestu)).
Potrudimo se torej, da bomo za naše digitalne display kampanje v štartu vedno postavili cilj, nastavili targeting, postavili sledenje ter spremljali uspešnost kot tudi optimizirali in AB testirali. Takšen mix nas bo zagotovo pripeljal do izjemnih rezultatov!
O avtorici:
Urša Podobnik
“V biznisu ne moreš uspeti brez podatkov. Enako kot ne moreš postati vrhunski športnik brez trenerja.”
Urša je svojo digitalno zagnanost začutila na Studio Moderna, kjer je pred 10-imi leti začela svojo profesionalno pot kot spletni analitik. Sestavila je ekipo spletnih analitikov in pridobila ogromno znanja o tem, kako s podatki pomagati spletni prodaji. To znanje je želela razširiti tudi na druga podjetja, zato je na agenciji iProm sprejela izziv in začela z vodenjem digitalnih svetovalnih projektov. Agencijsko delo je ni izpopolnjevalo, zato je zgrabila priložnost in začela novo zgodbo v Ekipi2, slovenski podružnici podjetja Outfit7. Zadnje leto se je dokazala kot direktorica analitične ekipe in projektov v oddelku, ki je za podjetje postal strateško svetovalni.
Urša je človek akcije. Trenutno ima ekstremen engagement in nore konverzije v aktivnostih, kot so obisk otroških igrišč, downhill kolesarjenje, plezanje, surfanje in verjetno še kaj. Poleg njenih dveh nadobudnih sinov je šport tisto, kar ji napolni baterije in je vir novih idej.
Avtorica bloga Urša Podobnik je predavateljica na izobraževanju Strokovnjak digitalnega marketinga
0 responses on "Največje napake v digitalnem prikaznem (display) oglaševanju"