GEA College    infodesk@gea-college.si   +386 1 5881 325

Zakaj počasna spletna stran nikjer ni dobrodošla

Zakaj počasna spletna stran nikjer ni dobrodošla

Avtor: Damjan Avsec

 

Kaj imajo skupnega nesramni natakar, tablica s 256 MB spomina in nespluženo smučišče? To, da ponujajo slabo uporabniško izkušnjo. In ni ga slabšega, kot da se zamerimo našim uporabnikom, ker potem jih ne bomo več videli. Tega se zelo dobro zavedajo pri podjetju Google in vedno bolj tudi pri podjetju Facebook.

Avgusta je Facebook najavil posodobitev, ki bo vplivala na prikaz objav v uporabnikovem viru novic (newsfeed). V viru novic bodo sedaj bolj pogosto prikazovali tiste objave, ki se bodo na mobilnih napravah naložile hitreje. Manj pogosto pa bodo prikazovali tiste objave, ki se nalagajo dalj časa. Naj poenostavim: upoštevali bodo čas nalaganja (ciljne) spletne strani objave. Počasna spletna stran bo imela manj možnosti, da se uvrsti v vir posameznikovih novic.

Na Facebooku ugotavljajo:

Znova in znova poslušamo našo skupnost uporabnikov, ker želimo razumeti kako lahko njihovo uporabniško izkušnjo vira novic izboljšamo. Od uporabnikov smo slišali, da jim je zoprno, kadar kliknejo na povezavo, ki vodi do spletne strani, ki se počasi nalaga. Pravzaprav smo na internetu zaznali, da tisti posamezniki, ki morajo čakati predolgo na nalaganje spletne strani, jo zapustijo še preden se naloži. Do 40% obiskovalcev bo spletno stran zapustilo predčasno, če se bo ta nalagala dalj kot 3 sekunde.

Facebookova ugotovitev je na mestu – pišem iz lastnih izkušenj. Redka spletna stran je vredna čakanja. Še posebej v dobi hitenja in požiranja informacij. Na žalost nimamo časa še čakati na nalaganje spletne strani. Vam je znano? Life is too short to remove usb safely. Enako lahko rečemo za počasno spletno stran.

Na spletu se veliko vrti okoli uporabniške izkušnje. Toliko, da so nastali poklicni profili, ki so zasnovani na obvladanju uporabniške izkušnje: UX designer, UX manager itd..(UX = user experience). Uporabniška izkušnja se odraža na praktično vseh nivojih: pri arhitekturi spletnih strani, pri vsebini spletni strani, pri spletnem oglaševanju in še bi lahko naštel. Na spletu so uporabniki v središču pozornosti, ker samo zadovoljni uporabniki se bodo vračali na spletne trgovine, družabna omrežja, spletne strani in aplikacije. Brez uporabnikov ti kanali nimajo razloga za obstoj.

Počasna spletna stran ponuja slabo uporabniško izkušnjo. Hitrost nalaganja spletne strani je tudi eden od preko 200 signalov, ki vplivajo na SEO (optimizacijo na spletnih iskalnikih). Je kar pomemben dejavnik. Google je že leta 2010 naznanil, da bo hitrost nalaganja spletne eden izmed dejavnikov, ki ga bo upošteval pri umestitvah na iskalniku. Googlov razvojnik Matt Cutts pa je pozneje razkril tudi dejstvo, da bodo počasne mobilne spletne strani “kaznovane” pri uvrščanju v iskalnih rezultatih.

Najprej Google in letos še Facebook. Oba se borita proti očitnim: počasna spletna stran ponuja slabo uporabniško izkušnjo in tiste spletne strani, ki ponujajo slabo izkušnjo, si zaslužijo manj promocije.

Ali je moja spletna stran počasna?

Sedaj se že zagotovo sprašujete kako lahko preverimo hitrost nalaganja spletne strani. Tistim, ki med branjem članka še niste “pogooglali” bom olajšal delo. Sledite povezavi spodaj in preverite kako hitro/počasi se vaša spletna stran nalaga:

Ko boste naslednjič prenavljali spletno stran, imejte v mislih tudi hitrost. Hitra spletna stran bo zmanjševala stopnjo odboja na vaši spletni strani in povečala razmerje med prikazi in kliki na vašo spletno stran iz iskalnika – te meritve bodo iskalnikom dale vedeti, da je vaša spletna stran zaupanja vredna. Iskalniki kot je Google bodo vašo spletno stran nagradil z boljšo umestitvijo.


O avtorju:

Damjan AvsecDamjan Avsec

“Kaj je novega v svetu digitalnega marketinga? VSE.”

Damjan Avsec je strateg digitalnega marketinga, ki dela z velikimi številkami in velikimi trgi. V podjetju Studio Moderna nadzoruje oglaševalske kampanje na 4 velikih trgih in izobražuje lokalne ekipe oglaševalcev.

V prostem času upravlja portal spletnega marketinga digilab.si, kjer deli svoje znanje in izkušnje. V prvih 5 letih kariere je pripravil nekaj več kot 0.9 kampanje/dan. Tako rekoč vsak dan po 1 kampanjo!

Ne, družabnega življenja takrat ni imel.

07. 11. 2017

0 responses on "Zakaj počasna spletna stran nikjer ni dobrodošla"

Leave a Message

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

gea

GEA College, Dunajska 156, 1000 Ljubljana

E-pošta: infodesk@gea-college.si

Telefon: +386 1 5881 325

SPREMLJAJTE NAS TUDI NA:

© 2017 GEA College Vse pravice pridržane. Izdelava: Info-net